FAQ - Frequently Asked Questions
Kontakta supporten vid hjälp
Det ska vara enkelt att använda inköpsportalen och avtalen du
behöver, men vi förstår om det skulle dyka upp frågor och
funderingar längs vägen. Vi på kundservice är experter på alla våra
avtal och finns tillgängliga för att svara på dina frågor. Du
når oss enkelt genom telefon och e-post.
Kontaktuppgifter
Telefon: +46 (0)10 - 141 29 30
Öppettider support: 08:00-17:30
Skicka
e-post till supporten.
Kom i gång med dina avtal
Varför måste jag skaffa kundnummer hos leverantörerna genom
Visma?
Hos många av våra leverantörer behöver du ha ett kundnummer som är
kopplat till Visma för att du ska få dina avtalsrabatter.
Gör så här: Exempel - handla
arbetskläder hos Bring.
1) Välj det avtal du vill aktivera i menyn till
vänster.
2) Klicka på den gröna knappen "Aktivera".
3) Aktiveringsprocessen tar ca 2-4 arbetsdagar.*
Du får ett bekräftelsemejl
när aktiveringen är klar och kan då
logga in i portalen för att göra dina beställningar.
*När du ansöker om kundnummer hos DHL kan processen ta upp till 10 arbetsdagar.
Vad innebär intresseanmälan?
Många av våra leverantörer erbjuder skräddarsydda
lösningar. I dessa fall kan du skicka en intresseanmälan till
leverantören så kontaktar de dig för hitta den bästa lösningen för
ditt företag.
Gör så här: Exempel -
kontorsinredning hos EFG
1) Välj det avtal du vill aktivera i menyn till
vänster.
2) Klicka på den gröna knappen "Till
aktivering".
3) Klicka nu på den gröna knappen
"intresseanmälan".
4) Du kommer nu till det digitala formuläret. Ditt företagsnamn, organisationsnummer och leveransadress är redan ifyllt automatiskt. Ändra ditt namn och telefonnummer om så behövs. Klicka på skicka! Leverantören kontaktar dig inom kort för att diskutera en skräddarsydd lösning för ditt företag.
När använder jag avtalskoder?
Några av våra avtal kan du använda direkt med hjälp av avtalskoder
som
du hittar här i inköpsportalen. Avtalskoder används bland
annat när du ska:
- Boka hotell
- Hyra bil
Gör så här:
Exempel - boka
hotellrum hos Scandic
1) Till vänster i menyn hittar du våra olika rabattavtal.
För att komma till Scandics avtalssida klickar du på
kategorin "Resor".
Väl inne på Scandics avtalssida klickar du på den gröna
knappen "Till aktivering".
2) Klicka på den gröna knappen "Boka
rum".
3) Du kommer nu till Scandics bokningssida, se bild nedan, där din avtalskod följer med automatiskt och du kan genomföra din bokning. Din faktura får du sedan från Scandic. Vid fakturafrågor kontaktar du Scandic direkt.
Bokar du via telefon uppger du avtalskoden muntligt för att få din
rabatt.
När använder jag avtalskoder?
Några av våra avtal kan du använda direkt med hjälp av
avtalskoder som
du hittar här i inköpsportalen. Avtalskoder
används bland annat när du ska:
- Boka hotell
- Hyra bil
Gör så här:
Exempel - boka
hyrbil hos Avis
1) Till vänster i menyn hittar du våra olika
rabattavtal.
För att komma till Avis avtalssida klickar du på
kategorin "Resor".
Väl inne på Avis avtalssida klickar du på "Till
aktivering".
2) Klicka på den gröna knappen "Hyr
bil".
3) Nu kommer du till ett formulär där du kan genomföra din bokning online. Din avtalskod följer med automatiskt när du klickar på länken via portalen. Rabatten dras därmed av direkt när du bokar via formuläret.
Bokar du via telefon uppger du avtalskoden muntligt för att få din
rabatt.
För att skaffa drivmedelskort behöver du skriva ut en
ansökningsblankett som du sedan fyller i och postar till vår
kundservice. Har du redan ett företagskort hos våra
leverantörer inom drivmedel behöver du koppla detta till vårt avtal
för att få dina rabatter. Det kan du göra enkelt inne på
leverantörens avtalssida här i portalen.
Gör så här:
Exempel - drivmedelskort hos
OKQ8
1) För att komma åt ansökningarna - gå in på önskad
leverantörssida i portalen och tryck på den gröna knappen
som
heter "Visa ansökan".
2) Klicka på "Ansök om kort" för att hämta
PDF-ansökan.
Fyll i och posta till Visma Kundservice.
Följ instruktionerna på avtalssidan för att få ytterligare
hjälp.
Aktiveringsprocessen kan ta upp till 10 arbetsdagar.
Vanliga frågor
Alla kunder vill inte ha alla avtal aktiverade, därför har vi valt att varje kunde får själv bestämma vilka avtal som de vill aktivera.
Vi har alltid samma låga pris hos Staples Advantage. Staples Direct har ibland korta kampanjer och priset är ofta knutet till att du då måste köpa ett visst antal av produkten.
Ja, vi behöver få din drivmedelsansökan på post.
Det tar upp till 10 arbetsdagar innan du får ditt kundnummer hos DHL.
Vissa avtal är föraktiverade, medan du måste aktivera
andra.
Du aktiverar avtalet genom att klicka på
"Aktivera".
Du får tillgång till att börja använda vissa avtal direkt, medan
andra tar det ett par dagar innan du får ett kundnummer.
På drivmedelsavtalen kan du ansöka om företagskort efter att du
aktiverat avtalet.
Pumppriset är det pris som står pumparna vid varje
station. Pumppriset kan variera mellan olika stationer.
Listpriset avser oljebolagens listpriser, vilket innebär att du
får samma pris oavsett vilken station du tankar på.
Om du har rabatt på listpriset och pumppriset skulle vara lägre än
listpriset minus din rabatt, får du istället betala för
pumppriset.
Ja, genom våra avtal får du rabatt på frakter både inrikes och utrikes.
Ja.
På startsidan ser du menyn med alla avtal, där väljer du
"Dina" och då ser du alla dina aktiverade avtal i
menyn.
Utskicken med PLUS olika kampanjer skickas ut till dig 2 gånger
per månad. Nyhetsbreven innehåller kampanjer som finns i både Bas
och Exklusiv.
Har du PLUS Bas och är osäker på vilka avtal som gäller just dig
kan du alltid logga in på PLUS Inköpsportal för att se dina avtal
under Mina/Alla avtal.
Har du Bas och vill byta till Exklusiv är du välkommen att kontakta ossför
att uppgradera till abonnemang till det fulla rabattutbudet.
Fakturafrågor
För att säga upp ditt avtal använder du nedan länk.
Uppsägning av PLUS
Kontakta oss vid frågor.
Om du har PLUS Bas och vill uppgradera till PLUS Exklusiv,
eller har du idag PLUS Exklusiv och vill ändra till PLUS Bas, så
kontakta oss på plus@adekvatforsakring.se
Vi justerar din månadskostnad för PLUS efter att du har
varit i kontakt med oss och gjort ändringen.
PLUS är ett mycket fritt och flexibelt abonnemang för
förmånstjänster, så även när det gäller uppsägning.
Avtalet för våra försäkringskunder saknar normalt
förekommande uppsägningstid och tjänsten gäller fram till din
betalningsperiod för försäkringen, helår, halvår eller
kvartal.
Vill du avsluta ditt PLUS-abonnemang måste du alltså säga
upp tjänsten före nästkommande
fakturaperiod. Här kan du säga upp ditt avtal med
PLUS: Uppsägning av PLUS