Kom i gång med PLUS Inköpsportal

Notera att det endast behövs en registrering per företag. När kontaktpersonen har fått företagets personliga inloggningsuppgifter använder de anställda i företaget samma konto för att börja handla med rabatter. De anställda ska alltså inte göra individuella registreringar för att använda sig av PLUS.

Så här enkel är registreringen:
 

  1. Klicka på registreringslänken
  2. Välj om du vill registrera dig för Adekvat Plus Bas eller Adekvat Plus Exclusive 
  3. Fyll i dina företagsuppgifter
  4. Fyll i dina adressuppgifter
  5. Fyll i vem som är kontaktperson för ditt PLUS-avtal
  6. Nästan klart! När du är färdig med registreringsprocessen tar det upp till en arbetsdag innan du får dina inloggningsuppgifter skickade till dig via e-post. Så fort du har fått dina personliga inloggningsuppgifter så kan du börja handla med dina fördelaktiga rabatter.

 

registrering_plus_150.png

Registrera dig till PLUS

 
 

Kontakta supporten vid hjälp

Det ska vara enkelt att använda inköpsportalen och avtalen du behöver, men vi förstår om det skulle dyka upp frågor och funderingar längs vägen. Vi på kundservice är experter på alla våra avtal och finns tillgängliga för att svara på dina frågor. Du når oss enkelt genom telefon och e-post.

Kontaktuppgifter
Telefon: +46 (0)10 - 141 29 30
Öppettider support: 08:00-17:30
Skicka e-post till supporten.


 

 

Kom i gång med dina avtal

Så skaffar du kundnummer hos leverantör


Varför måste jag skaffa kundnummer hos leverantörerna genom Visma? 
 


Hos många av våra leverantörer behöver du ha ett kundnummer som är kopplat till Visma för att du ska få dina avtalsrabatter.

Gör så här:   Exempel - handla arbetskläder hos Bring.


1) Välj det avtal du vill aktivera i menyn till vänster.

2) Klicka på den gröna knappen "Aktivera".

3) Aktiveringsprocessen tar ca 2-4 arbetsdagar.*

Du får ett bekräftelsemejl 
när aktiveringen är klar och kan då logga in i portalen för att göra dina beställningar.

 

 1408-Kundnummer.png

 

 *När du ansöker om kundnummer hos DHL kan processen ta upp till 10 arbetsdagar.

Så fungerar intresseanmälan till leverantör


Vad innebär intresseanmälan? 



Många av våra leverantörer erbjuder skräddarsydda lösningar. I dessa fall kan du skicka en intresseanmälan till leverantören så kontaktar de dig för hitta den bästa lösningen för ditt företag.

Gör så här:    Exempel - kontorsinredning hos EFG

1) Välj det avtal du vill aktivera i menyn till vänster.

2) Klicka på den gröna knappen "Till aktivering". 
 

 1408-Intresseanmalan.png

 
 

3) Klicka nu på den gröna knappen "intresseanmälan". 
 

1408-Intresseanmalan_steg3.png

 
 

4)  Du kommer nu till det digitala formuläret. Ditt företagsnamn, organisationsnummer och leveransadress är redan ifyllt automatiskt. Ändra ditt namn och telefonnummer om så behövs. Klicka på skicka! Leverantören kontaktar dig inom kort för att diskutera en skräddarsydd lösning för ditt företag. 


Fyll-i-intresseanmalan.png

 

 

 

Så handlar du med hjälp av avtalskoder - exempel hotell


När använder jag avtalskoder?


Några av våra avtal kan du använda direkt med hjälp av avtalskoder som 
du hittar här i inköpsportalen. Avtalskoder används bland annat när du ska:
 

  • Boka hotell 
  • Hyra bil


Gör så här:    
Exempel - boka hotellrum hos Scandic

1) Till vänster i menyn hittar du våra olika rabattavtal. 

För att komma till Scandics avtalssida klickar du på kategorin "Resor". 

Väl inne på Scandics avtalssida klickar du på den gröna knappen "Till aktivering".
 

1408-aktivera-kundnr-Scandic.png


2)  Klicka på den gröna knappen "Boka rum".
 

1408-aktivera-kundnr-Scandic_2.png

 
 

3) Du kommer nu till Scandics bokningssida, se bild nedan, där din avtalskod följer med automatiskt och du kan genomföra din bokning. Din faktura får du sedan från Scandic. Vid fakturafrågor kontaktar du Scandic direkt.


Bokar du via telefon uppger du avtalskoden muntligt för att få din rabatt.  

 

 

Scandic-bokningssida.png

 

 

 

 

Så handlar du med hjälp av avtalskoder - exempel hyrbil


När använder jag avtalskoder?


Några av våra avtal kan du använda direkt med hjälp av avtalskoder som 
du hittar här i inköpsportalen. Avtalskoder används bland annat när du ska:

 

  • Boka hotell 
  • Hyra bil


Gör så här:    
Exempel - boka hyrbil hos Avis

1) Till vänster i menyn hittar du våra olika rabattavtal.
För att komma till Avis avtalssida klickar du på kategorin "Resor".
Väl inne på Avis avtalssida klickar du på "Till aktivering".


 

Hyr-bil-avtalskod.png


2)  Klicka på den gröna knappen "Hyr bil".
 

1408-aktivera-kundnr-Scandic_2.png

 
 

3) Nu kommer du till ett formulär där du kan genomföra din bokning online.    Din avtalskod följer med automatiskt när du klickar på länken via portalen. Rabatten dras därmed av direkt när du bokar via formuläret.


Bokar du via telefon uppger du avtalskoden muntligt för att få din rabatt.  

 

 

Bokningssida-Avis.png

 

 

 

 

Så ansöker du om drivmedelskort genom Visma


För att skaffa drivmedelskort behöver du skriva ut en ansökningsblankett som du sedan fyller i och postar till vår kundservice. Har du redan ett företagskort hos våra leverantörer inom drivmedel behöver du koppla detta till vårt avtal för att få dina rabatter. Det kan du göra enkelt inne på leverantörens avtalssida här i portalen. 


Gör så här:
 
Exempel - drivmedelskort hos OKQ8


1) För att komma åt ansökningarna - gå in på önskad 
leverantörssida i portalen och tryck på den gröna knappen 
som heter "Visa ansökan".


 

Skaffa-drivmedelskort.png


2) Klicka på "Ansök om kort" för att hämta PDF-ansökan.
Fyll i och posta till Visma Kundservice.
Följ instruktionerna på avtalssidan för att få ytterligare hjälp. 
Aktiveringsprocessen kan ta upp till 10 arbetsdagar.


 

Skaffa-drivmedelskort-2.png

 

Vanliga frågor

Varför är inte alla avtal aktiverade direkt när man blir kund hos er?

Alla kunder vill inte ha alla avtal aktiverade, därför har vi valt att varje kunde får själv bestämma vilka avtal som de vill aktivera. 

 

Varför är vissa produkter dyrare med ert avtal med Staples Advantage än vad vi har hos Staples Direct?

Vi har alltid samma låga pris hos Staples Advantage. Staples Direct har ibland korta kampanjer och priset är ofta knutet till att du då måste köpa ett visst antal av produkten.

Måste jag posta in drivmedelsansökan?

Ja, vi behöver få din drivmedelsansökan på post. 

 

Hur lång tid tar det innan jag får kundnummer hos DHL?

Det tar upp till 10 arbetsdagar innan du får ditt kundnummer hos DHL.

 

Hur aktiverar jag avtalen?

Vissa avtal är föraktiverade, medan du måste aktivera andra.

Du aktiverar avtalet genom att klicka på "Aktivera".

Du får tillgång till att börja använda vissa avtal direkt, medan andra tar det ett par dagar innan du får ett kundnummer.

På drivmedelsavtalen kan du ansöka om företagskort efter att du aktiverat avtalet. 

 

Vad är skillnaden på pump- och listpris på drivmedelsavtalen?

Pumppriset är det pris som står pumparna vid varje station. Pumppriset kan variera mellan olika stationer.

Listpriset avser oljebolagens listpriser, vilket innebär att du får samma pris oavsett vilken station du tankar på.

Om du har rabatt på listpriset och pumppriset skulle vara lägre än listpriset minus din rabatt, får du istället betala för pumppriset. 

 

 

Vilka tjänster hos DHL har ni avtal på, både utrikes och inrikes?

Ja, genom våra avtal får du rabatt på frakter både inrikes och utrikes.

Kan jag se alla mina aktiverade avtal?

Ja.

På startsidan ser du menyn med alla avtal, där väljer du "Dina" och då ser du alla dina aktiverade avtal i menyn. 

Finns det någon uppsägningstid på PLUS?

PLUS är ett mycket fritt och flexibelt abonnemang för förmånstjänster, så även när det gäller uppsägning.

Avtalet för våra försäkringskunder saknar normalt förekommande uppsägningstid och tjänsten gäller fram till din betalningsperiod för försäkringen, helår, halvår eller kvartal.

Vill du avsluta ditt PLUS-abonnemang måste du alltså säga upp tjänsten  före nästkommande fakturaperiod. Här kan du säga upp ditt avtal med PLUS:  Uppsägning av PLUS

Fakturafrågor

Hur byter jag mellan Bas och Exclusive abonnemang på PLUS?

Om du har PLUS Bas och vill uppgradera till PLUS Exclusive, eller har du idag PLUS Exclusive och vill ändra till PLUS Bas, så kontakta oss på  plus@adekvatforsakring.se

Vi justerar din månadskostnad för PLUS efter att du har varit i kontakt med oss och gjort ändringen. 

Hur säger jag upp mitt avtal?

För att säga upp ditt avtal kontaktar du oss med din kundinformation.

Kontakta oss!

Adekvat Försäkring AB

|

Linnégatan 23, 352 33 Växjö

|

Tel 0470-70 40 50

|

sfkm@adekvatforsakring.se