Adekvat Försäkring
Adekvat Försäkring är ett oberoende kunskapsföretag inom försäkring och riskhantering. Vår affärsidé är att skapa otpimala försäkringslösningar för företag och organisationer, till vilka vi även erbjuder organisationsstöd och förmånstjänster. Det kallar vi kundnytta. Våra ledord är Trygghet, Service och Engagemang.
Behovsanalys
Adekvat är specialist på försäkringar; ett svårt område för både företag och medlemsorganisationer. Vår uppgift är att skapa en optimal försäkringslösning och företräda er vid eventuella skador. Tillsammans med kund skapar vi, utifrån en beprövad behovsanalys, ett upphandlingsunderlag för att jämföra försäkringsofferter från flera försäkringsgivare. Vald lösning är alltid kundens beslut utifrån våra rekommendationer och försäkringslösningen kan ha fler än en försäkringsgivare, utifrån deras kompetens och prissättning.
Företag & Industri
Inom detta affärsområde förmedlar vi skadeförsäkringar till företag och industrier med sitt huvudkontor i Sverige. Adekvat Försäkring är medlem i Unison Brokers, vilket innebär professionell assistans för kunder med internationell verksamhet. Företag exponeras mot allt fler risker och hanteringen av dessa påverkar både den löpande verksamheten, anseendet och marknadspositionen. Vår riskanalys hjälper företag att utforma ett omfattnings- och kostnadsoptimerat försäkringsskydd, vilket ger både initiala och långsiktiga ekonomiska fördelar.
Organisationer och förbund
Våra förbundskunder har i sin tur små och medelstora företag som sina medlemmar för vilka vi skapar anpassade försäkrings- lösningar oavsett bransch. För att klara av förbundskunder med upp till tusentals medlemmar har vi ett starkt IT-stöd, kompetent personal, support och marknadsavdelning.
Administration och kommunikation
Vi erbjuder våra kunder administrativt stöd inom fakturering och marknadskommunikation. Vår marknadsbevakning inom risk och försäkring kommer våra kunder till godo i form av nyhetsbrev, vilka kan utformas efter önskemål.
Vi är specialiserade på administrativa tjänster som t.ex.
medlemsregister, medlems-, abonnemangsavgifter och
försäkringspremier för vilka vi har utvecklat kraftfulla och
anpassade system.
För att förstärka kundnyttan erbjuder vi även anpassad produktion
av marknadsmaterial avseende våra tjänster men även kundspecifik
information.
Risk management
Minska kostnaderna
Genom vårt skadeförebyggande program arbetar vi
tillsammans med våra kunder för att identifiera, förebygga och
begränsa risker i verksamheten, för att därmed sänka kostnaden för
försäkring.
Hjälp vid skada
Om väl skadan inträffat får vår kund ovärderlig hjälp med villkors- utvärdering och återuppbyggnad för att snabbast möjligt få rätt ersättning och minsta möjliga stillestånd.
PLUS förmånstjänster
Samlad köpkraft
Som ett led i att skapa mervärden och medlemsnytta för våra kunder
erbjuder vi affärsområdet PLUS, som förutom attraktiva priser även
sparar tid åt användaren vid inköp inom många branscher och
inköpsområden. Likt försäkringsmäkleriets modell, d.v.s oberoende
och objektivt, upphandlar vi löpande med leverantörer inom olika
intressanta förmånsområden, t.ex. drivmedel, flyg och hotell. Ju
fler kunder vi ansluter desto starkare blir konceptet och desto
bättre blir kunderbjudandet.
Plus-koncept i 2 nivåer
Vi har valt att samverka med en av marknadens absolut starkaste
aktörer (VISMA Advantage) inom förmåner och rabatter för att
garantera våra kunder de absolut bästa villkoren. PLUS ansvarar för
marknadsföring, information, upphandlar, administrerar och
supportar inköpsportalen. På grund av den stora inköpsvolymen är
det få som kan matcha vad PLUS erbjuder.
PLUS-konceptet finns i två valfria nivåer för medlems-
organisationer och företag. PLUS Bas innefattar ca 20 förmånsavtal,
och PLUS Exclusive vilken erbjuder vårt fulla kampanjutbud.
PLUS-portalen med alla dess erbjudanden nås på ett smidigt sätt
via en enda inloggning. Vid behov får du hjälp att komma igång
snabbt och väl inloggad får du genast en överblick av aktuella
erbjudanden.